ارور یخچال فریزر بکو و نحوه ی رفع آن

فهرست مطالب

خطا یا ارور یخچال فریزر بکو که در نمایشگر آن مشاهده می شود به دلیل وجود مشکلی در سیستم یخچال می باشد. اگر با علت به وجود آمدن و نحوه ی رفع این ارور ها آشنا شوید می توانید به راحتی مشکلتان را حل کنید و ابتدا باید به شناسایی این خطا ها بپردازید.

پس از شناسایی خطا، زمان شروع عیب یابی است! بسته به نوع مشکل و مدل یخچال، تعمیر خطای یخچال می‌تواند شامل تعویض قطعات معیوب یا انجام برخی تعمیرات باشد. اگر قطعه ای مانند موتور فن خراب است، ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد تا دستگاه شما دوباره به درستی کار کند. علاوه بر این، بازرسی شیلنگ‌ها و مهر و موم‌ها برای انسداد یا نشتی نیز باید انجام شود تا هرگونه مشکل احتمالی قبل از ایجاد آسیب بیشتر برطرف شود.

علاوه بر تعویض و بازرسی قطعات، تمیز کردن و نگهداری منظم یخچال شما می تواند به جلوگیری از بروز خطاهای بعدی کمک کند. این شامل گردگیری دریچه های داخل واحد است که جریان هوای مناسب را در سراسر سیستم تضمین می کند. علاوه بر این، حذف زباله از کویل های کندانسور واقع در پشت یخچال به تمیز نگه داشتن آنها برای تنظیم دمای بهتر در داخل دستگاه کمک می کند. در نهایت، اطمینان حاصل کنید که تمام واشرها در اطراف درزگیرهای درب قرار دارند زیرا از نشت هوای گرم جلوگیری می کند در حالی که دمای داخل خنک کننده ثابت می ماند.

ارور یخچال فریزر بکو و رفع آن

خطا یا ارور یخچال فریزر بکو و نحوه ی رفع آن

خطاها یا ارورهای یخچال فریزر بکو می تواند شامل مشکلاتی مانند خنک نشدن مناسب، صدای زیاد کمپرسور و نمایشگر دما نادرست باشد. سایر مشکلات رایج عبارتند از جمع شدن یا یخ زدن آب در قسمت پایین یخچال فریزر، نشتی از درزگیرها یا واشرها، و خرابی ترموستات. اگر هر یک از این علائم رخ داد، مهم است که به سرعت آنها را برطرف کنید تا از آسیب بیشتر به دستگاه خود جلوگیری کنید

کد خطا یا ارور E0

نمایش این ارور در یخچال فریزر بکو به معنی مشکل در سنسور فریزر یخچال می باشد.

رفع خطا

اندازه گیری سنسور دمای فریزر با اهم متر در صورتی که در دمای 24 الی 25 درجه سانتی گراد اهم متر حدودا 10 کیلو اهم بود. سنسور سالم بوده و باید اتصالات و یا ماژول کنترل را مورد بررسی قرار دهید.

کد خطا یا ارور E1

ایراد در برفک زدا یا سنسور دیفراست است.

ارور E3 و رفع آن

 

رفع خطا

در بیشتر مواقع خود سنسور معیوب می شود. با اندازه گیری اهم سنسور در دمای 24 الی 25 درجه می توان تشخیص داد سنسور معیوب یا سالم است. به طوری که اگر اهم سنج نزدیک 10 کیلو اهم باشد سنسور سالم است و باید به سراغ اتصالات و سیم های بین سنسور و برد بروید.

کد خطا یا ارور E3

این ارور یخچال فریزر بکو نشان دهنده ی این است که سنسور یا ترمیستور یخچال خراب است.

رفع خطا 

برای رفع این خطا حتما از یک تکنسین کمک بگیرید.

کد خطا یا ارور E4

اشکال در هیتر دیفراست و یا المنت دیفراست دلیل این خطا می باشد.

رفع خطا 

کافی است سیم های برق المنت یا هیتر و ترموفیوز و خود المنت را با اهم متر تست شود. اگر هرکدام برق نداشت، یعنی همان قطعه معیوب است.

کد خطا یا ارور E9

این ارور یخچال فریزر بکو به دلیل مشکل در یخ ساز است که در آن یخ ساز کار نمی کند یا معیوب است.

رفع خطا 

سیم کشی و قطعات یخ ساز باید به صورت تخصصی مورد بررسی قرار گیرد. سرویس کاران مشهد دارای تکنسین های آشنا به فناوری روز دنیا می باشد. برای درخواست تعمیرات می‌توانید از راه‌های مختلف فرم درخواست آنلاین تعمیرات و یا شماره تلفن استفاده کنید.

سولاردام ال جی تعمیرات