علت خرابی تایمر لباسشویی و تعمیر آن

علت خرابی تایمر ماشین لباسشویی و تعمیر آن

فهرست مطالب

یکی از مهم ترین قطعاتی که در ماشین لباسشویی وجود دارد تایمر است. خرابی تایمر ماشین لباسشویی باعث ایجاد اختلال کلی روی عملکرد ماشین شده و باعث نگرانیست اما ما در این مقاله قصد داریم این نگرانی را برای شما برطرف کنیم.

سرویس کاران نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی

علت خرابی تایمر ماشین لباسشویی:

تعمیر ماشین لباسشویی

  1.عدم اتصال برق به ماشین لباسشویی

قبل از روشن نمودن دستگاه از سلامت پریز و کابل و دوشاخه دستگاه اطمینان حاصل کنید. اگر باز هم برق به برد دستگاه شما نرسید باید سیم کشی ساختمان را چک کنید. در صورت ایراد در سیم کشی ساختمان هرچه سریع تر باید اقدام به رفع این ایرادات کنید چرا که این مسئله باعث آسیب جدی به ماشین لباسشویی شما می شود.

  2.خرابی میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی

سویئچ درب ماشین لباسشویی یا میکروسوئیچ وظیفه دارد بسته بودن درب را به تایمر اطلاع دهد، در صورت خرابی این قطعه تایمر فرض می کند درب دستگاه هنوز باز بوده و شروع به کار نمی کند.

شما در ابتدا می توانید با تمیز نمودن این قطعه که معمولا در زیر در پوش قرار دارد از خرابی یا درستی این قطعه اطمینان حاصل کنید. در صورتی که باز هم تایمر کار نکرد امکان دارد مشکل عدم رساندن برق از میکروسوئیچ به تایمر باشد، با استفاده از یک مولتی متر نیز میتوان این موضوع را بررسی کرد. (توجه داشته باشید برای بررسی این دو موضوع حتما باید دستگاه از برق کشیده شود!!!)

اگر میکروسوئیچ دستگاه شما به تعمیر نیاز داشته باشد حتما باید یک تکنسین متخصص این کار را انجام دهد تا دستگاه شما بتواند به خوبی قبل کار کند.

خرابی میکروسوئیچ و تعمیر آن

  3.خرابی موتور تایمر

وظیفه ی موتور تایمر کنترل تمامیه حرکات ماشین لباسشویی است. در صورتی که تایمر ماشین لباسشوییتان متوقف شود احتمالا ایراد از تایمر یا موتور تایمر می باشد. برخی اوقات ممکن است یکی از سیم های تایمر ایراد داشته باشد. میتوانید با استفاده از مولتی متر و شماتیک الکتریکی ماشین لباسشویی پایانه ها را مورد بررسی قرار دهید.

 4.معیوب بودن هیدروستات (ایرادات در کنترلگر سطح آب)

اگر ماشین لباسشویی شما پر آب می شود ولی تایمر جلو نمی رود احتمالا مشکل از کنترلگر سطح آب می باشد. هیدروستات با قطع و وصل نمودن آب سطح آب لباسشویی را کنترل می کند. معیوب بودن این قطعه باعث می شود فرمان آبگیری به شیر برقی انجام نشود و سیستم کنترل سطح آب دچار مشکل شده است.

برای تعویض این قطعه ابتدا باید دستگاه از برق کشیده شود بعد تمامیه اتصالات هیدروستات جدا شود و قطعه ی جدید جایگزین گردد.

  5.خرابی دکمه تایمر

خرابی دکمه تایمر و تعمیر آن

این دکمه ی پلاستیکی ممکن است در اثر استفاده ی زیاد فرسوده شود و اتصال آن به تایمر دچار مشکل شود.

برای چک کردن ابتدا دستگاه را از برق بکشید. اغلب دکمه های تایمر یک شمارنده جدا دارند. برای جدا سازی دکمه باید آن را خلاف جهت عقربه های ساعت چرخاند.

اما برخی مدل ها دارای کلاهکی هستند که باید آن را برداشت تا دکمه را جدا کرد.

 6.خرابی پمپ تخلیه

پمپ تخلیه که وظیفه ی هدایت آب به سمت لوله ی خروجی دستگاه را دارد اگر دچار مشکل شود قبل از فرایند آبکشی دستگاه متوقف خواهد شد و دستور تخلیه آب را نمی دهد و تایمر ثابت می ماند. برای جلوگیری از این مشکل توصیه می شود لوله های ورودی و خروجی را هر چند وقت چک کنید.

 7.خرابی شیر ورودی

Failure of the drain pump and its solution

یکی از مهم ترین علت های خرابی تایمر ماشین لباسشویی خرابی شیر ورودی بوده. این شیر برای تامین آب سرد و گرم دستگاه استفاده می شود. در صورت خرابی شیر ورودی آب، دیگ ماشین لباسشویی پر آب می شود و تایمر متوقف می شود.

فشار وارد شدن به شیر ورودی یا فشار آب باعث صدمه دیدن این قطعه می شود و تعویض آن نیاز به تخصص کافی دارد. اگر شما در این زمینه از تخصص کافی برخوردار نیستید از تکنسین های متخصص کمک بگیرید.

  8. خرابی سنسور المنت

وظیفه ی سنسور المنت تشخیص دمای آب است البته در مدل های قدیمی تر از ترموستات بجای سنسور المنت استفاده شده است. خرابی سنسور المنت یا ترموستات باعث می شود آب به دمای مورد نظر ماشین لباسشویی نرسیده و باعث خرابی تایمر ماشین لباسشویی می شود.

تعمیر لوازم خانگی توسط سرویس کاران مشهد

سرویس کاران مشهد یکی از مراکز نمایندگی تخصصی در حوزه تعمیرات انواع لوازم خانگی در مشهد است که در این چند سال سابقه درخشان خود افتخار همکاری و بهره مندی از اساتید ، مهندسین و تکنسین های حرفه ای و خبره بوده است و ابن باعث مباهات و نقطه عطف این مجموعه میباشد. حال بسیار مفتخریم که شما دوست عزیز ما را جهت همیاری و همراهی انتخاب نموده اید و باعث خوشحالی ماست که بتوانیم از تمام ظرفیت ها و تجربیات علمی و عملی همه دوستان در جهت خدمت رسانی و سرویس دهی به شهروندان عزیز استفاده نماییم.

برای تماس با ما در اینجا کلیک کنید.

سولاردام ال جی تعمیرات